فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) شهر زاویه

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات



استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: آن کسی که می گوید آب خوردن ما دست آمریکاست در واقع پذیرفته است که ما همان بدبختی هستیم که استکبار جهانی می گوید.



به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حسن رحیم‌پور ازغدی که صبح امروز در اولین کنفرانس بین المللی نقش انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی در دانشگاه پیام نور سخن می گفت با اشاره به اینکه همه تحلیل گران، کارشناسان و سیاستمداران غرب و جهان پیش بینی کرده بودند که در قرن 21 همه جنبش ها سکولاریزه شده و دین و مذهب در حال زوال می شوند گفت: این در حالی بود که پیش بینی های آنان کاملا برعکس درآمد و انقلاب اسلامی یک آشوب جهانی در جهان ایجاد کرد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پس از وقوع انقلاب اسلامی گفتند باید این آشوب جهانی را مدیریت کرده و سیاست های مقطعی برای غلبه در بخشی از آن پیش بینی کنیم تا آسیب کمتری به پدیده ثروت وارد شود.

 

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه سعی می کنند با انفجارهای کوچک انفجارهای بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند افزود: چه قدر تلاش کردند اتفاقات ایران در منطقه و جهان را کنترل کنند اما نشد بنابراین به این نتیجه رسیدند که باید تکفیر و داعش را ایجاد کنند تا با این پوشش و لباس به جنگ مبارزه با آتش انقلاب اسلامی بیایند.

 

وی پیوند دولت و ملت را در کشورهای اسلامی به چالش کشیده شده عنوان کرد و گفت: این مهم از امواج انقلاب اسلامی است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اگر تعریف درست از انقلاب در جهان صورت گیرد تمام جنبه های زندگی و انسانی تغییر می کند تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد جهان تغییر می کند و ما هم اکنون در حال طی مسیر این پیچ تاریخی و این تحول هستیم.

 

وی مجددا تاکید کرد: هیچ کس از کارشناسان و جامعه شناسان وقوع پدیده ای به نام انقلاب اسلامی را پیش بینی نمی کرد.

 

رحیم‌پور ازغدی در ادامه با بیان برخی سخنان و رهنمودهای امام در مورد صدور انقلاب اسلامی به جهان و نقش جهان شمولی انقلاب اسلامی گفت: برخی مسئولان ما طی 35 سال بعد از انقلاب از شنیدن و یا تکرار کردن این حرف های امام پرهیز کرده و گاهی مضطرب شده و بعضا خلاف آنها را می گویند.

 

رحیم‌پور ازغدی به بیان تفاوت دیدگاه های برخی مسئولان در اوایل انقلاب مانند بازرگان با امام اشاره کرد و گفت: بازرگان می گفت شعار ما فقط استقلال و آزادی است مرگ بر آمریکا را امام تحت تاثیر برخی افراد مطرح می کرد حتی سقوط شاه هم جزو اهداف بازرگان نبود به امام پیغام دادند مملکت بدون شاه نمی تواند باشد اما امام گفت نه شاه باید بماند و نه سلطنت.

 

وی ادامه داد: بازرگان می گفت فرق ما با امام این است که ما می گوییم اول ایران بعد جهان اما امام می گفت اول اسلام بعد ایران.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با استناد به سخنی از امام که فرمودند مسئولان بدانند این انقلاب محدود به ایران نیست گفت: بنیان گذار انقلاب در جایی فرمودند اگر مسائل اقتصادی و مادی لحظه ای مسئولان را از وظیفه اصلی منحرف کند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.

 

رحیم‌پور ازغدی با انتقاد شدید از برخی که معتقدند به دلیل کمبود و مشکلات اقتصادی باید شرف را در نظر نگیریم به سخنی از امام در این مورد اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمودند اگر شرف را هم کنار بگذارید باز هم شکم تان سیر نخواهد شد.

 

رحیم‌پور ازغدی سخن یکی از مسئولان مبنی بر اینکه آب خوردن ما هم دست آمریکاست را یادآور شد و با تاکید بر اینکه این فکر ما را نابود می کند گفت: کسی که این حرف را می زند در واقع پذیرفته است که ما همان بدبختی هستیم که استکبار ادعای آن را می کند و این فکر آقایی آمریکا است که ما را نابود می کند نه خود آمریکا.

 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیان تاکید امام مبنی بر ابرقدرت بودن اسلام به ذکر خاطره ای از ایشان اشاره کرد و گفت: روزی حاج عیسی خادم امام را دیدم و به او گفتم خاطره ای برایم تعریف کن که برای کسی تعریف نکرده باشی حاج عیسی گفت یک روز صبح امام در حال قدم زدن در حیاط جماران بودند در همان حال دیدم سیداحمد کنار امام آمد من برای این دو چای آوردم در همان حال دیدم که سیداحمد در مورد دو ابرقدرت جهانی با امام صحبت می کند در حین صحبت های مرحوم سیداحمد امام به یکباره صحبت های وی را قطع کرد و گفت دو ابرقدرت نه سه ابرقدرت اسلام سومین ابرقدرت است.

 

وی در پایان با بیان اینکه در دانشگاه های ما نظریه پردازی صورت نمی گیرد تاکید کرد: اگر دانشگاهیان می خواهند نظریه پردازی کنند باید جهان موجود را واقع بینانه تعریف کنند و بر مبنای آن تحلیل ارائه داده و راهکارهای صدور انقلاب اسلامی را بیان کنند.

 

گفتنی است در پایان این کنفرانس از دکتر رشید بن عیسی استاد دانشگاه سوربن فرانسه تقدیر به عمل آمد.


فرهنگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی