فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) شهر زاویه

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات




رییس جمهور گفت: در قطعنامه 2231 می‌بینید که تحریم تسلیحاتی که دائمی بود محدود شده به چند سال و در زمینه موشکی به 8 سال محدود شده است.





به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حسن روحانی پس از رونمایی از موشک نقطه زن فاتح 313 در سازمان هوافضای وزارت دفاع گفت: ایران کشوری توانمند و با قدرت بازدارندگی به شمار می رود.

 

وی افزود: وقتی می گوییم سیاست ما بازدارندگی است بازدارندگی تنها با صنعت دفاعی و قدرت نظامی حاصل نمی شود؛ ما نیاز به قدرت سیاسی و فرهنگی و دفاعی و قدرت اقتصادی هم داریم؛ ینها کنار هم تبدیل می شود به قدرت ملی.

 

روحانی بیان داشت: اگر یک ملتی از لحاظ فرهنگی آماده ایثار باشد می توانیم آن ملت را ملت مقاوم و قوی تلقی کنیم.همیشه به تعبیری می‌گویند خط اول دیپلمات ها هستند و خط دوم ژنرال‌ها هستند؛ خط اول خط دیپلماسی و مذاکره است.

 

رییس جمهور گفت: پس ما باید بازدارنده باشیم با قدرت ملی و فرهنگی و سیاسی و قدرت اقتصادی‌مان و قدرت علمی و قدرت دفاعی توانمندی ما آن زمانی است که از هر قدرتی به جایش بتوانیم استفاده کنیم؛ جا به جا کردن این قدرت ها برای کشور شکست می‌آفریند.

 

روحانی ادامه داد: آن روزی که باید از قدرت دیپلماسی استفاده کنید از قدرت نظامی استفاده می‌کنید می‌بازید و برعکس؛ ما باید از هر قدرتی به جا بتوانیم به خوبی استفاده کنیم.

 

وی گفت: ما امروز در یک شرایطی به مراتب بهتر از یک سال پیش هستیم؛ بهتر از دو سال پیش هستیم. چرا شرایط ما شرایطی بهتری است؟

 

روحانی تصریح کرد: ما امروز با توان سیاسی‌مان توانستیم به یک توافقی برسیم که این توافق را تمام کشورهای دنیا به جز یک کشور جنگ طلب و یک جماعت جنگ طلب در کشور دیگر قبول دارند. ممکن است در دل بعضی از کشورها خوشحال نباشند اما شرایط به گونه ای نیست که علیه این توافق حرف بزنند.

 

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: یک رژیم نامشروع به نام اسرائیل با این توافق مخالف است و یک عده جنگ طلب در آمریکا مخالفند. با این حال در آمریکا دولتش موافق است.۱۹۹ دولت در دنیا این را قبول دارند یک دولتی که نامشروع و غاصب است توافق را قبول ندارد.

 

وی بیان کرد: کار مهمی اتفاق افتاده آن چیزی که ما می گفتیم ما دنبال توافق برد- برد هستیم که به نفع همه قاره‌ها و به نفع صلح و ثبات باشد این تحقق پیدا کرده است.

 

رییس جمهور گفت: به یک معنی اگر کشوری دنبال سلاح کشتار جمعی باشد این توافق توافق بدی است. اگر ایران می‌خواست دنبال ساخت بمب اتم باشد این توافق توافق خوبی نبود. اما اگر یک کشوری دنبال کشتار بی گناهان نیست یک کشوری طبق منطق عقلش و طبق منطق دینش و طبق منطق فتوای رهبرش دنبال سلاح کشتار جمعی نیست و به دنبال فناوری صلح آمیز است این توافق بسیار خوب است و هیچ نقصی ندارد.

 

وی افزود: برای این باید تقویت کنیم که این توافق پایدار بماند. برای این باید نیروهای مسلح را تقویت کنیم که ثبات پایدار بماند. برای این باید تقویت کنیم تا روابط صمیمی ما با دنیا یک روابط پایداری باشد.

 

روحانی ادامه داد: اگر کشوری باشد که ثبات نداشته باشد انسجام نباشد و وحدت ملی نباشد نیروی مسلحش هم نمی‌تواند به اهدافش دست پیدا کند. ببینید در کشوری که اختلافات بین اقوام شدید می‌شود ارتشش هم ناتوان می‌شود.

 

وی اذعان داشت: ما هر زمانی مشکلات فراوانی اطراف ما هست و تهدید فراوانی اطراف ما هست؛ کشور امن است ولی منطقه ما منطقه امنی نیست و شرایطی نیست که بتوانیم با خیال راحت بگوییم تا ده سال دیگر خبری نیست.

 

رییس جمهور بیان کرد: به شرق که نگاه کنید کشوری دارید که متأسفانه آمریکایی‌ها آنجا سکنی گزیدند شما به غرب کشورتان نگاه می‌کنید می‌بینید یک کشور بزرگ در نا امنی و بی ثباتی تروریست‌ها قرار گرفته و ضمن آنکه آمریکایی‌ها آنجا هم حضور دارند به جنوب که نگاه کنید از حضور دریایی قدرت‌های بزرگ گرفته تا پایگاه‌های آنها در کشورهای جنوب. همچین کشوری که شرق و غرب و شمال و جنوب شرایط خاص دارد ما می‌توانیم به فکر نباشیم و بی خیال باشیم؟ آن هم در شرایطی که می‌بینیم امروز قدرت‌های بزرگ گاهی به تروریست‌ها جنگ نیابتی دادند پول و امکانات و اسلحه می‌دهند؟ و شما ببینید در منطقه چه بلوایی و چه وضعی پیش آوردند نفعش برای کیست؟

 

روحانی خاطر نشان کرد: با پول مردم هواپیما و بمب‌های مدرن می‌خرند و می‌زنند به سر همسایه مظلوم و فقیرشان. در این شرایط ما باید آماده مجهز و مقتدر باشیم.

 

وی عنوان کرد: همین گروهک‌های تروریستی و شرایطی که در کشور ما ایجاد کردند سال‌های اول انقلاب توسط گروهک منافقین و بعضی از گروهک‌های چپ دیدید که چکار کردند. این انتحاری‌هایی که الآن در عراق و سوریه جنایت می‌کنند کارهایشان از ایران و تهران شروع شد.

 

رییس جمهور افزود: مگر ائمه جمعه عالم ما را با همین شرایط انتحاری در وسط نماز در مسجد به شهادت نرساندند؟ و این همان است و ادامه پیدا کرده است. اول آمدند اینجا تجربه کردند خواستند انقلاب ما را از این طریق منهدم کنند ولی موفق نشدند.

 

روحانی گفت: شرایط ما شرایط خاصی است و در این شرایط ما باید صنعت نظامی‌را تقویت کنیم. یک روزی بود ما تعمیرکار خوبی شده بودیم. قبل از انقلاب ما مصرف کننده سلاح بودیم بعد از انقلاب یک مدتی تعمیرکار خوبی شدیم کم کم رفتیم در فاز بعدی مهندسی معکوس.

 

رییس جمهور بیان کرد: دیدید یک زمانی دنبال خرید ناو بودیم در زمان جنگ و بعد رفتیم به دنبال ساخت ناو . یک وقتی اصلاً روی موشک زمین به زمین برای ما چقدر مهم بود که چند موشک اسکات داشته باشیم تا بتوانیم حمله متقابل داشته باشیم. امروز ما به نقطه‌ای رسیدیم که نه تنها کپی می‌کنیم بلکه عبور کردیم و رفتیم به سمت طراحی خودمان و ساخت خودمان و تجهیزات خودمان؛ یعنی کاملاً به سمت خودکفایی حرکت کردیم و و هر روز ما یک محصول جدید درست می کنیم؛ امروز موشک فاتح 313 و یا در بخش‌های دیگر هر روز یک حرکت نو و یک قدم نو.

 

وی ادامه داد: این کشور با این شرایط می‌تواند مقتدر باشد البته قدرت ما علیه کسی نیست. موشک ما امکانات ما قدرت هوایی و زمینی دریایی علیه هیچ کشوری نیست؛ اینها برای استقاده و برای حراست از سرزمین ما است؛ البته قدرت ما به نفع کشورهای منطقه خواهد بود. در عین حال آمادگی داریم با کشورهای منطقه که هدف واحد داریم نوعی هماهنگی و همکاری و ائتلاف با یکدیگر داشته باشیم.

 

روحانی بیان کرد: دیپلمات های عزیز ما آنچنان در زمینه صنعت و قدرت دفاعی در مذاکرات 1+5 حساسیت به خرج می‌دادند می‌بینید که مثل شیر می‌غرند.

 

وی ادامه داد: امروز تنها چیزی که مطرح کردند این بود که شما موشکی را نسازید که طراحی‌اش برای حمل سلاح هسته‌ای باشد؛ توافق ما با دنیا برای این نیست که نیروهای مسلح ما قدمی بخواهند در تقویت خود کوتاه بیایند. البته در قطعنامه 2231 می‌بینید که تحریم تسلیحاتی که دائمی بود محدود شده به چند سال و در زمینه موشکی به 8 سال محدود شده است.

 

رییس جمهور اظهار کرد: ما اعلام کردیم که از هر کجا که سلاح لازم بدانیم می‌خریم و منتظر هیچ کس نخواهیم بود و اگر لازم بدانیم که سلاحمان را بفروشیم خواهیم فروخت و خواهیم ساخت بدون ملاحظه به هیچ قطعنامه‌ای.

 

روحانی در پایان بیان داشت: ما راه تقویت بنیه دفاعی را ادامه می‌دهیم تا به همه اهدافمان دست یابیم و همیشه باید با آمادگی لازم برای دفاع از سرزمین و ملت و منافعمان داشته باشیم.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی