فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) شهر زاویه

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات





در ادامه مطلب بخوانید



  از پنجشنبه گذشته فیلم «محمد رسول الله» اولین اکران بین‌المللی خود را در جشنواره مونترال کانادا تجربه کرد. مجید مجیدی و تعدادی از عوامل فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» به مونترال کانادا رفته بودند تا مخاطبان مستقیما بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
 

خبرهایی که از این اکران منتشر می‌شد نشان از استقبال گسترده مردم از این فیلم داشت. استقبال از فیلم محمد رسول الله در مونترال کانادا به حدی بوده است که سینماهای نمایش‌دهنده پاسخگوی درخواست بازدیدکنندگان نبوده و به همین دلیل دو سانس دیگر به نمایش‌های فیلم محمد در حاشیه جشنواره جهانی فیلم مونترال اضافه شد.
 

مجیدی روز شنبه در گزارشی که از جشنواره فیلم مونترال داده بود از استقبال گسترده از فیلم «محمد رسول الله(ص)» خبر داده بود. کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» گفت: بلیط‌های نمایش افتتاحیه کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» از مدتها قبل فروش رفته بود و بلیط نمایش دوم هم از دو سه روز پیش تمام شده است و مردم تقاضای تکرار نمایش این فیلم را دارند.»
 

حسین محدث، یکی از دانشجویان ایرانی دانشگاه مک‌گیل، در یادداشتی شفاهی از حال و هوای نمایش فیلم «محمد رسول الله» در شهر مونترال کانادا گفته است:

مونترال برخلاف اکثر شهرهای آمریکای شمالی، شهری اروپایی است و اکثر شهروندان آن فرانسوی‌زبان هستند. استان کبک به شکل عام و شهر مونترال به شکل خاص کاملا لائیک هستند و رنگ‌و‌بوی دینی ندارند؛ این در حالی است که برخی از شهرهای آمریکای شمالی دین‌گرا هستند. اما این شهر، اساسا مخالف حضور همه نمادهای دینی است.
 

ورود این فیلم به جشنواره مونترال همراه با بحث‌هایی در رسانه‌ها و روزنامه‌های این منطقه بود و اساسا اینکه اینچنین فیلمی وارد جشنواره شود خود یک مسئله بود. تا آنجایی که من خبر دارم ظاهرا شهردار مونترال به شکل جدی پشت این فیلم ایستاد و این فیلم در افتتاحیه این جشنواره پخش شد و پس از آن در دو سالن دیگر نیز این فیلم پخش شد.
 

در افتتاحیه این جشنواره شهردار و رئیس جشنواره به همراه مجید مجیدی بر روی فرش قرمز حضور پیدا کردند و فیلم را دیدند.
 

استقبال از این فیلم بسیار زیاد بود. به شکلی که من  که چند روز از قبل از برگزاری جشنواره متوجه حضور این فیلم شدم، وقتی برای گرفتن بلیط اقدام کردم دیدم که هیچ بلیطی وجود ندارد و همه بلیط‌ها تمام شده است. به لطف یکی از دوستان بلیطی برای من پیدا شد و من وقتی وارد سالن شدم متوجه این قضیه شدم که با وجود اینکه ایرانی‌های اینجا بسیار علاقه‌مند دیدن فیلم‌های آقای مجیدی هستند اما عمده سالن غیرایرانی هستند.
 

نکته جالب توجه ماجرا برای من اینجا بود که با وجود اینکه اکثر تماشاگران فیلم غیرایرانی‌های غیرمسلمان بودند، در عین حال واکنش‌های آنها به صحنه‌های مختلف فیلم خیلی عجیب بود. برای مثال در صحنه‌هایی مانند درگذشت حضرت آمنه شاهد گریه‌های آنها بودیم و صدای گریه اکثر جمعیت سالن  را می‌‌شنیدیم.
 

تازه این را بگذارید کنار اینکه فیلم دوبله نشده بود و فقط زیرنویس داشت. شما معمولا با زیرنویس نمی‌توانید ارتباطی برقرار کنید ولی با این حال فیلم برای آنها آنچنان جذابیت داشت و آنقدر صحنه‌ها واقعی بود که مظلومیت پیامبر در آن سن برای آنها بسیار جالب و تاثیرگذار از آب درآمده بود و این خیلی جالب بود که مظلومیت پیامبر در این فضا و این مکان در حال فریاد زده شدن است.
 

نکته دیگر آنکه وقتی ما برای دیدن فیلم به سالن سینما رفتیم شاهد این بودیم که جمعیت بسیار زیادی پشت درب‌های سینما آمده بودند تا بتوانند به نحوی بدون بلیط یا با استفاده از جای خالی کسانی که نرسیده بودند به نمایش، این فیلم را ببینند که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.
 

این استقبال وسیع از فیلم و میزان بالای درخواست‌ها برای نمایش فیلم، باعث شد که دوباره 2 سانس جدید برای نمایش فیلم درنظر گرفته شود و زمانی که خبر اکران دوباره این فیلم اعلام شد در 2 ساعت اول همه بلیط‌های اکران دوباره این فیلم هم فروخته شد.
 

این استقبال در بین مردمی که عمدتا لائیک هستند فضای عجیبی به وجود آورده بود. من فکر می‌کنم  همه این‌ها از از عنایات خود پیغمبر است. هم این واکنش‌های رودررو و هم حجم گزارش‌ها و مطالبی که روزنامه‌ها و رسانه‌های اینجا از پخش فیلم محمد رسول الله مطلب کار کردند، واقعا عجیب است.
 

البته بیرون سالن هم عده‌ای در حد 20 یا 30 نفر تجمعی داشتند که عمدتا هم از اعضای گروه منافقین بودند. گروه‌هایی که آنچنان سخیف هستند که سرانجام کار آنها رسیده است به مخالفت‌ با فیلمی که محتوایش هیچ ارتباطی با ایران ندارد و فقط مرتبط با پیامبر اکرم است. رسانه‌ها هم زیاد به آنها توجه نکردند.
 

نکته دیگر اینکه؛ مدیر جشنواره مونترال بعد از به نمایش در آمدن این فیلم بسیار خوشحال شده است و خوشحالی خود را هم به شدت نشان می‌دهد. اگر عکس‌های فرش قرمز را ببینید می‌بینید که مدیر جشنواره با انرژی به استقبال مجیدی می‌رود.
 

در دانشگاه‌ و فضاهای علمی هم شاهدم که جوان‌ها دارند در مورد این فیلم صحبت می‌کنند با وجود آنکه شهر مونترال، شهر معروفی است اما شهر بزرگی نیست و اتفاقات را شما به راحتی می‌توانید در شهر ببینید و این روزها در خیلی از جاها صحبت از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» است واین اتفاق کوچکی نیست./ تسنیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی