فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) شهر زاویه

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور در خصوص وقایع نیجریه و کشتار شیعیان در این کشور بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:


بسم الله الرحمن الرحیم


وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا»( الإسراء، ۳۳ )


و خونى را که خدا محترم شمرده مریزید، مگر آنکه کشتن او حق باشد، و کسى که بى‏گناهى را بکشد ما براى ولى او سلطنت و قدرت قانونى قرار داده‏ایم (قصاص، دیه) پس نباید کسى در خونریزى از حد تجاوز کند که کشته بى‏گناه به وسیله قانون یارى شده.

 

در برهه ای که حق و باطل ، روشن و آشکار ، رو در روی یکدیگر صف کشیده اند ، هر روز که می گذرد ، شاهد آنیم که نوای مظلومیت ملتی دیگر ، از گوشه ای از دنیا بر میخیزد و این در حالیست که همه ی سازمان های بین المللیِ به اصطلاح حامی حقوق بشر در سکوتی مضحک و غیر قابل چشم پوشی به سر می برند .

 

سازمان هایی که چندی پیش در ماجرای تروریستی پاریس تمامی رسانه های گروهی و اجتماعی و خبری دنیا را به خط کرده بودند ، چطور می شود که در برابر جنایت های تروریستی در منطقه در بایکوت خبری به سر می برند؟ و حتی از بیانیه ای نیز در دفاع از ملل مظلوم و مورد تجاوز ، دریغ میکنند اکثر اوقات.

 

به راستی که به جای حقوق بشر ، حقوق نژادی بسیار بیشتر برای آن ها اهمیت دارد و از هر وسیله ای برای سرکوبی دین اسلام استفاده میکنند و از اظهار آن نیز ابایی ندارند.

 

مسلمانان و به ویژه شیعیان صلح طلب نیجریه هر ساله درایام و مناسبات مذهبی خود مورد تجاوز و نسل کشی قرار میگیرند.


جمعیت شیعیان نیجریه که به رهبری شیخ زکزاکی قریب به ۳۷ سال است با تبلیغ اسلام ناب و با الهام از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ، رشد چشمگیری در جلب گرایش مردم از اقشار مختلف به دین اسلام و مذهب تشیع کرده است ، این روزها با بهانه های واهی مورد تجاوز و تعرض حکومت فریب خورده ی نیجریه قرار گرفته
  و این کشور که پرجمعیت ترین شیعیان آفریقا را در خود جای داده است ، به تبعیت از شیطان بزرگ ، پا جا پای حکومت سعودی می گذارد و با مسلمان کشی و بازداشت رهبر شیعیان ، این خیال خام را در سر میپروراند که مانع الهام بخشی اسلام عزیز شود.

 

صهیونیسم جهانی که همواره با ایجاد فرقه ها و گروه های تروریستی ، تکفیری و تفرقه افکن در منطقه به دنبال ایجاد شکاف و از بین بردن نفوذ اسلام در قلوب ملل منطقه بوده و هست ، سال هاست که با تجهیز بوکوحرام و گروه های دیگر اهداف شوم خود را پیگیری می کند.

 

در عصری نفس می کشیم که هوای آن آلوده به شعله های مسلمان کشی و اسلام ستیزی ست و این نیز تبدیل به ایدئولوژی گشته است.


آن دسته از افرادی که در وقایع تروریستی به وقوع پیوسته در غرب ، سینه چاکی می کنند ، و سنگ حقوق بشر را به سینه می زدند ، آیا وقت آن نرسیده که به دور از حب و بغض های شخصی و اهداف حزبی ، بشر را با معیار « اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللهِ اَتقاکُم» ببینند و از مظلومین عالم فارغ از هرگونه از رنگ پوست و نژاد و دین دفاع کنند؟؟

 

دانشجویان انقلابی از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارند همچونانی که برای حوادث تروریستی فرانسه بلافاصله اکثرالعمل نشان دادند، در این قضیه نیز ضمن موضوع گیری درست و متناسب با این اقدام وحشیانه اتفاق افتاده در نیجریه و پاکستان تدبیری اندیشیده و با تاسّی از فرموده های امام عظیم الشان و منویات رهبر انقلاب ، از همه ی نهاد های بین المللی مدعی و حامی حقوق بشر، خواستار احقاق حقوق ملت مظلوم و مسلمان نیجریه باشند.

 

امید است این موضوع نیز مانند قضیه منا و موضوعاتی از این دست به فراموشی سپرده نشود.

 

والعاقبه للمتقین


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی