فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) شهر زاویه

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات



۱۳ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه های استان خوزستان با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور:

بدانید که خرمشهر نفت و اقتصاد را جوانان و ملت ما باید آزاد کنند نه آمریکا. توصیه می‌کنیم آنقدر که به مذاکرات امید دارید ذره‌ای به توان و استعداد جوانان این ملت نیز توجه کنید. تأکید می‌کنیم به توان داخلی تکیه کنید تا به وعده‌های پوچ استکبار»


برای خواندن کامل خبر به ادامه مطلب بروید




به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، ۱۳ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه های استان خوزستان با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن تاکید بر این موضوع که «اجازه نمی دهیم» توافقی صورت گیرد که در آن نه تنها تحریم‌ها برداشته نمی‌شود بلکه دشمنان به مراکز نظامی دسترسی پیدا کنند و دانشمندان ما را مورد بازجویی قرار دهند، اعلام کردند: به توان داخلی تکیه کنید تا به وعده‌های پوچ استکبار.

 

در ابتدای این نامه آمده است: عبرت آموزی از اشتباهات و اتفاقات گذشته به قصدِ جبران و عدم تکرار و استفاده از تجارب حاصل از آن، اصلی است کاملا عقلانی؛ که هر انسان عاقلی آن را قبول دارد. این اصل، رمزِ دست یافتن به بسیاری از پیروزی ها و موفقیت هاست.

 

این تشکل‌های دانشجویی با اشاره به لزوم عبرت‌گیری از تجارب گذشته برای مقابله با آمریکا، تصریح کرد: تجربه‌های بدعهدی غرب و آمریکا، تجربه دروغ و حیله‌گری و نیرنگ‌بازی های‌ آنان، وعده‌های نسیه و توخالی شان، تجربه ساده لوحی در شناخت دشمن و دسیسه هایش توسط برخی مسئولین داخلی خودمان و یا سران کشورهای منطقه، تجربه اعتماد به دشمن و تکیه زدن به تار عنکبوت و تجارب حیاتی بسیاری که ملت ما و سایر ملت های منطقه با اشتباهات کارگزاران خود کسب کرده است. تجاربی که اگر از آنان عبرت نگیریم و درصدد جبرانش بر نیاییم اهل شقاوت و مایه بدبختی و فلاکت برای خود و دیگران خواهیم بود.

 

در ادامه این نامه ضمن بازخوانی فرازی از نامه تاریخی حضرت امیرالمؤمنین (ع) خطاب به ابوموسی اشعری در حینِ مذاکره با عمروعاص مبنی بر اینکه «شقی کسی است که به تجربه بی‌اعتنا باشد»، آمده است: توجه به ان نکته در مقطع کنونی بسیار ضروری است. از تجربه حکمیت ابوموسی اشعری گرفته تا نمونه های معاصر آن از جمله تعطیلی سایت‌های هسته‌ای در دولت اصلاحات، نابودی صدام با تمام خوش‌خدمتی هایش به استکبار، سرکوب شدن انقلاب‌های منطقه خاصاً مصر بدلیل اعتماد به آمریکا، زندانی شدنِ محمد مرسی و هزاران تجربه اساسی دیگر باید درس عبرتی برای سیاستمداران باشد. این تجارب به ما می‌گوید نباید به دشمن اعتماد کرد و باید در مذاکره و برخورد با او بسیار مواظب و مراقب بود.

 

۱۳ تشکل دانشجویی استان خوزستان با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای اعلام کردند: رهبری در عین خوشبین نبودن به مذاکرات به علت درخواست‌ها و پافشاری دولت، اجازه مذاکره با آمریکا آن هم در باب مسائل هسته‌ای را صادر کردند. ولی بارها چارچوب‌ها و خطوط قرمز را برای مذاکره کنندگان ترسیم کرده و باعث هدایت و حمایت از آنان شدند.

 

در ادامه این نامه آمده است: یکی از این خطوط قرمز که رهبری معظم بشدت روی آن اصرار داشتند بحث بازرسی از تاسیسات نظامی و امکان مصاحبه (بازجویی) از دانشمندان هسته‌ای و دیگر دانشمندان کشورمان است.

 

این دانشجویان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع افسران دانشگاه امام حسین (ع) در این خصوص که «من اجازه نمی‌دهم از دانشمندان ما بازجویی کنند» اعلام کردند: شاید بدین خاطر از واژه «ما»  استفاده نکردند که برخی مسئولین کشور با موضوع بازرسی و بازجویی کنار آمده باشند.متأسفانه آقای عراقچی در مصاحبه علنی و هم در جلسه غیرعلنی مجلس این مسئله را پذیرفته‌اند و اعضای ۱+۵ خاصاً آمریکا و فرانسه این را تأیید کرده‌اند و دبیرکل آژانس اتمی نیز صریحاً از این موضوع پرده برداشت و تنها راه توافق را بازرسی از مراکز نظامی ایران دانسته است.

 

این تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه از دولتمردان انتظار می‌رفت فرمان صریح رهبری مبنی بر انتشار گزاره برگ (فکت شیت) ایرانی برای مردم و نخبگان را برروی زمین نگذارند و یا طی اعلام موضع رسمی یاوه گویی‌های آمریکا، آژانس اتمی و دیگر اعضای ۵+۱ را رد کنند، اعلام کردند: اما باز با سکوت و فرار رو به جلوی تیم مذاکره کننده مواجه هستیم.

 

این دانشجویان در بیانیه خود خطاب به رئیس جمهور و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با طرح این سوال که آیا این واقعیت مسلم را بعد از ۲ سال به وضوح نمی‌بینید که هیچ خیری از این مذاکرات و روند عقب نشینی به جیب ملت نمی‌رسد؟ اعلام کردند: با توجه به اینکه وزارتخانه های شما روند انفعالی را برگزیدند، آیا به فکر تغییر رویه برای دوسال باقیمانده نیستید؟

 

در ادامه این نامه آمده است: باید افسوس خورد که دولت زبانی اعلام می‌کند چشممان به دست دشمنان نیست! اما در عمل نقض می‌کند. امروز زن و مرد، پیر و جوان و کودک، باسواد و بی‌سواد، شهری و روستایی و توده‌های عظیم مردمی دریافتند که دولت هیچ برنامه‌ای برای رفاه و معیشت و مشکلات اقتصادی ندارد بلکه تمام انرژی و تمرکز خود را بر مذاکرات هسته‌ای قرار داده است و در همین مذاکرات نیز بد عمل کرده است.

 

«همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کلید حل مشکلات در لوزان و ژنو و نیویورک نیست. بدانید که خرمشهر نفت و اقتصاد را جوانان و ملت ما باید آزاد کنند نه آمریکا. توصیه می‌کنیم آنقدر که به مذاکرات امید دارید ذره‌ای به توان و استعداد جوانان این ملت نیز توجه کنید. تأکید می‌کنیم به توان داخلی تکیه کنید تا به وعده‌های پوچ استکبار»

 

۱۳ تشکل دانشجویی استان خوزستان با زیبا خواندن شعار چرخش سانتریفیوژ‌ها در کنار چرخش معیشت مردم اعلام کردند: امروز نه سانتریفیوژ می‌چرخد نه چرخ زندگی مردم! مواظب باشید که دشمن می‌خواهد هر دو چرخ را برای همیشه از کار بیندازد. شاهان قاجاری که قراردادهای ترکمانچای و گلستان را امضا کردند مایه ننگ تاریخ شده‌اند و قراردادها و کارهایی که امیرکبیر با درایت اجرا کرد از جمله تعیین بخشی از مرز ایران و عراق مایه سربلندی و افتخار است.

 

در ادامه این نامه خطاب به رئیس جمهور پیرامون موضوع بازرسی از مراکز نظامی ایران آمده است: امروز هر انسان عاقل و هر مسئول عاقلی در هر کشوری بازدید از مراکز نظامی کشورش را اجازه نمی‌دهد و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و غیر هسته‌ای خویش را خلاف عقلانیت می‌داند. متأسفانه تیم مذاکره کننده همانند تجربه بسیار بد در سال ۸۲ تا ۸۴ که این شرط نامعقول را پذیرفته بودید صریحاً از پذیرفتن این امور –به زعم خودشان مدیریت شده - خبر می‌دهند. این در حالیست که رهبر حکیم انقلاب این امور را مطلقاً ناممکن خواندند.

 

این دانشجویان در پایان بیانیه خود اعلام کردند: «اجازه نمی دهیم» توافقی صورت گیرد که در آن نه تنها تحریم‌ها برداشته نمی‌شود بلکه دشمنان به مراکز نظامی دسترسی پیدا کنند و دانشمندان ما را مورد بازجویی قرار دهند.






فرهنگی

نظرات (۱)

http://daghneveshte.mihanblog.com/post/7#commentlist
-------------------------------------------------------------------------------
http://daghneveshte.mihanblog.com/post/3
-------------------------------------------------------------------------------
http://daghneveshte.mihanblog.com/post/8
-------------------------------------------------------------------------------
اول بگم مرسی که وقتتون رو میزارید و بعد خواهشمندم این لینک ها رو ببنیید و نظر بدید،در فکر نوشتنه یک رمان هستم اما نیاز به نظرات دیگران مثبت و منفی،انتقاد،پیشنهاد نکات آموزشی یا...ممنون،کاش بجای این شعارات کلیشه ای مثل خیلی از کشورها جوانان را استعداد یابی کنند و نگذارند ما را به حاله خودمان،شاید اونقدر عاقل نباشیم که کشفه استعداد کنیم به خودمون اعتماد نداشته باشیم و یک کمک دنیایه تک تکمون رو جا به جا کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی