فرهنگی اجتماعی حوزه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) شهر زاویه

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات





به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حسن رحیم پور ازغدی دیشب در جلسه‌ بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حسینیه آیت الله سید جواد خامنه ای (پدر رهبر معظم انقلاب) در مشهد گفت: این که افراد مومن شوند کافی نیست و باید جامعه را به سوی کرامت سوق داد.

 

او گفت: آزادی، استقلال، رفاه، امنیت، احترام و حقوق شهروندی در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود به شرط آنکه مدیران به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: متاسفانه امروز برخی افراد مستحبات را تبدیل به واجب می‌کنند و به دیگر واجبات عمل نمی‌کنند در صورتی که مهم برای ما، اجرای واجبات اسلام است.

 

حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: بحث اسلام‌ شناسی و شیعه‌ شناسی در قبل انقلاب وجود داشته است و امروز نیازمند ادامه آن هستیم.

 

او افزود: ایمان آن وقتی مطرح می‌شود که بر اساس آن عمل انجام شود و تا زمانی که ایمان با عمل گره نخورد ، ایمان واقعی نیست و اختلاف شیعه با برخی از جریانات همین است از این رو وقتی ولایت امیرالمومنین(ع) را پذیرفتیم باید فرقی بین ما با دیگران وجود داشته باشد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در تبین شاخصه های اسلام شناسی و شیعه شناسی از رهبر معظم انقلاب، ایمان و دینی پذیرفتنی است که ثمره عملی داشته و سبک زندگی افراد دین دار با افراد بی دین متفاوت باشد ، صرف داشتن مناسک مذهبی و تعظیم شعائر دینی برای شیعه واقعی بودن کافی نیست.

 

رحیم‌پور ازغدی افزود: امروز هجمه علیه ایمان و اسلام در فضای مجازی بسیار زیاد است و باید جوانان ما در این موضوع وارد شوند و حتی گاهی ساختن انیمیشن علیه این هجمه‌ ها از برگزاری مراسم‌ های عزاداری نیز مهم‌ تر است.

 

او با بیان اینکه امروز برخی بر این باور هستند که نباید در ارتباط با آیات قرآن تفکر و تفسیر کرد گفت: این موضوع یک اشتباه بزرگ است زیرا قرآن برای فهم بشر نازل شده است.

 

این استاد دانشگاه همچنین مواردی چون تبلور تمسک ما شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ابعاد مختلف زندگی، صبر و استقامت صابر واقعی در برابر مشکلات و امیدواری به نصرت الهی، ایستادگی در برابر همه مشکلات با توکل و انفاق در راه خدا با هدف پر کردن خلاهای جامعه دینی را از موارد ضروری در تبیین اندیشه های رهبر معظم انقلاب در بحث شیعه شناسی خواند.

فرهنگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی